Aproape 7.500 de elevi ieșeni de clasa a VII-a au susținut Simularea Examenului de Evaluare Națională la limba și literatura română

de: Ana Crețu
00:01, 05 apr. 2022

Elevii de clasa a VIII-a din Iași au avut de rezolvat la Simularea Examenului de Evaluare Națională, la limba și literatura română, mai multe subiecte legate de două texte la prima vedere, primul din opera „Dacia Felix“ a lui Cezar Petrescu, al doilea din „Oameni, fapte, amintiri“, a lui Francisc Munteanu și să realizeze caracterizarea personajului Domnul Preda, din textul lui Cezar Petrescu.

Simularea Examenului de Evaluare Națională la proba la limba și literatura română: Două texte la prima vedere și o caracterizare

Ieri, 04 aprilie 2022, 7.453 de elevi ai claselor a VIII-a, din județul Iași, dintr-un total de 8.015 de elevi, au participat la proba de limba și literatura română de la Simularea Examenului de Evaluare Națională, organizată în 171 de unități de învățământ.

„A fost o prezență foarte bună, aproximativ 93%. Nu au fost elevi eliminați de la Simularea Evaluării Naționale. Activitatea s-a desfășurat foarte bine în toate cele 171 de unități școlare”, a declarat purtătorul de cuvânt al Inspectoratului Școlar Județean (ISJ) Iași, Antonina Bliorț.

La primul subiect, elevii au primit două texte la prima vedere, primul din opera „Dacia Felix“ a lui Cezar Petrescu, al doilea din „Oameni, fapte, amintiri“, a lui Francisc Munteanu.

La punctul B, elevii au avut de scris un text argumentativ de 50-70 de cuvinte cu tema „Crezi că dialogul deschis cu profesorii îi îndepărtează sau îi apropie pe elevi de înțelegerea lecțiilor predate?”

Subiectul al II-lea a fost o caracterizare a personajului Domnul Preda, din textul lui Cezar Petrescu, în 150 de cuvinte, care să urmărească o serie de elemente indicate.

Simularea Evaluării Naționale va continua marți, 5 aprilie 2022, cu proba de matematică, iar pe 6 aprilie 2022 porba scrisă la Limba și literatura maternî. Rezultatele obținute vor fi comunicate pe 14 aprilie.

Cum se va desfășura proba la matematică

Pentru rezolvarea subiectelor, candidații trebuie să folosească numai cerneală sau pastă de culoare albastră, iar hârtia folosită este doar cea distribuită în sala de examen. La proba de matematică figurile geometrice pot fi completate /realizate cu creion sau stilou/pix de culoare albastră.

Pentru simularea Evaluării Naționale pentru absolvenții clasei a VIII-a, subiectele sunt redactate sub forma unei broșuri tipărite față-verso, așa cum este transmisă de Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație.

Întrucât pentru itemii obiectivi nu sunt prevăzute prevăzute spații de rezolvare, elevii vor rezolva aceste subiecte pe ciornă și scrie răspunsul corect în broșură. Broșura conține, la final, pagini suplimentare liniate, pe care elevul le poate folosi în vederea finalizării răspunsurilor ce necesită redactare, în cazul în care spațiul alocat nu a fost suficient sau a greșit și dorește să reia rezolvarea.

„Această simulare, ca și aceea organizată de Inspectoratul Școlar Județean Iași în luna ianuarie, se va desfășura în condiții identice cu cele ale examenelor reale, elevii se vor deprinde cu atmosfera de examen, cu supravegherea prin intermediul camerelor audio-video, cu încadrarea în timpul propus, cu redactarea subiectului redactat sub formă de broșură, cu documentele și instrumentele de lucru necesare. Astfel, simularea are în egală măsură și rolul de a asigura pregătirea psihologică a candidaților pentru a-și gestiona cât mai bine emoțiile, astfel încât, la finalul anului școlar, rezultatele să fie cele dorite atât de viitorii absolvenți de gimnaziu, cât și de familiile acestora sau de profesorii care au contribuit la pregătirea și îndrumarea lor.

Notele obţinute la simulările naţionale nu se trec în catalog. Prin excepţie, la solicitarea scrisă a elevului sau a părintelui, notele obţinute la simulările naţionale pot fi consemnate în documentele școlare oficiale. Totodată, rezultatele de la simulările naționale nu se contestă, nu se afișează și nu sunt făcute publice.

Fiecare unitate școlară va analiza rezultatele proprii și va stabili propriul program de activităţi remediale, menit să asigure o pregătire cât mai bună tuturor elevilor care vor susține, la finalul anului școlar, examenul de Evaluare Națională. Inspectoratul Școlar Județean Iași va coordona buna organizare a simulării în toate centrele de examen și va monitoriza pregătirea susținută a elevilor pentru examenele naționale din anul școlar în curs“, a menționat Antonina Bliorț.