Aproape 150 de ieșeni au depus reclamații împotriva E.ON la Comisariatul Județean, pentru Protecția Consumatorilor: „Nu pot depune sesizare doar pentru că au fost lăsați o oră fără energie”
Tot mai mulți ieșeni depun reclamații către Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor împotriva E.ON, cu privire la facturile ridicate la energie electrică sau întreruperea electricității. În același timp, reprezentanții CJPC transmit faptul că nu de fiecare dată consumatorii au dreptate, în multe cazuri tot ei fiind de vină.
Reclamații ale ieșenilor, la CJPC, împotriva E.ON
Ieșenii depun zilnic, la Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor, reclamații împotriva E.ON cu privire la nedreptățile pe care le confruntă. Cele mai frecvente situații sunt, însă, legate de facturile mari pe care le primesc la energie electrică sau chiar situațiile în care există întreruperi la electricitate. Potrivit comisarilor ieșeni, din cadrul CJPC, pentru primele șapte luni ale anului 2024, 145 de ieșeni s-au confruntat cu probleme din partea operatorului de energie E.ON.
După cum a fost menționat și mai sus, consumatorii primeau facturi prea mari la energie, fie rămâneau pentru mai mult timp fără electricitate. În aceste situații, însă, comisarii CJPC transmit că lucrurile stau diferit, și asta, datorită legislației.
„Ce nu înțeleg consumatorii ieșeni este faptul că, companiile de energie comunică în baza unui contract. Și anume, spre exemplu, dacă ieșenii rămân fără curent electric, nu pot depune sesizare doar pentru că au fost lăsați o oră fără energie. În contracte scrie că operatorii pot ține întreruperea până la 48 sau 72 de ore, dacă sunt probleme ce trebuie rezolvate. Dacă, în acest caz, se prelungește termenul de întrerupere a curentului electric, iar oamenii nu sunt înștiințați, abia atunci intervenim noi. Au fost cazuri, anul acesta, unde colegii mei au aplicat și sancțiuni, dar au fost cazuri izolate. Și anume, s-au acordat amenzi de 1.000 de lei pentru nerespectarea unor termene din contract”, a declarat Florin Onofrei, directorul Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor Iași.
Potrivit reprezentanților CJPC, ieșenii s-au mai confruntat cu probleme și pentru comerțul online. Pentru comenzile plasate pe internet, pentru care nu au mai primit retur la bani, chiar dacă au trimis produsele comandate înapoi către destinatar. Și pentru operatorii de telefonie mobilă, ieșenii au depus sesizări, de la începutul anului fiind înregistrate 198 de sesizări. De asemenea, cele mai multe sesizări sunt realizate online de către ieșeni, însă mai există și persoane care își doresc să le depună fizic în cadrul Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor.
Tot mai mulți ieșeni depun reclamații către Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor împotriva E.ON, cu privire la facturile ridicate la energie electrică sau întreruperea electricității.