Anunț important pentru posesorii de card Revolut! Mulți români au rămas fără bani

de: Mirela Todosi
10:20, 01 aug. 2024

Anunț important pentru posesorii de card Revolut! Un studiu recent arată că banca digitală are peste 45 de milioane de clienți la nivel global și 4 milioane de clienți în România. Majoritatea clienților Revolut și-au cheltuit bugetul pe cumpărături. Iată de ce mulți români au rămas fără bani.

Anunț important pentru posesorii de card Revolut!

Banca digitală Revolut, care este folosită tot mai mult ca un cont bancar principal de către utilizatorii din România, integrează în aplicație și funcții de analiză a bugetului și limite pentru cheltuielile realizate pentru o anumită perioadă de timp, care pot fi adaptate de clienți la propriile nevoi.

Ultimul studiu făcut de Revolut a arătat pe ce au cheltuit românii cei mai mulți bani. În primele șase luni ale anului 2024, bugetul cheltuit de un utilizator român, în medie, pe lună, a fost în creștere cu 14%, ajungând la 1.910 RON. În perioada de referință, un utilizator Revolut din România a cheltuit, în medie pe lună, 1.330 RON pentru divertisment, 1.040 RON pentru servicii, 502 RON pentru shopping și tot atât pentru turism, 410 RON pentru produsele cumpărate din supermarket-uri (mărfuri alimentare, produse de uz casnic etc.), 364 RON pentru servicii de alimentație publică (restaurante, cafenele, baruri, catering), 363 RON pentru transport. Pentru sănătate, igienă personală și cosmetice, bugetul mediu lunar alocat a fost de 302 RON, iar cel mai mic buget a fost alocat pentru utilități (290 RON).

Cert este că una din patru plăți făcute de un client Revolut, în primele 6 luni ale anului 2024, a fost pentru achiziții de la supermarket-uri și magazine alimentare.

Schimbare importantă pentru cei care au card bancar

Clienții Revolut sunt avertizați cu privire la escrocheriile online și amenințările cibernetice. Pentru a combate aceste amenințări, Revolut a abordat într-un mod proactiv prevenirea fraudelor și a implementat noi funcționalități de securitate, incluzând metode precum autentificarea biometrică sau alertele pe fluxul de plată și a acordat prioritate educării clienților. Anul trecut, Revolut a introdus în aplicație un modul de educație antifraudă, punând la dispoziția clienților informații utile pentru a se proteja de escrocheriile din mediul digital.

Revolut face distincția între fraudele neautorizate, prin care infractorii reușesc să aibă acces la conturile și datele unui client fără știința și fără permisiunea victimelor, față de fraudele cu autorizare (scam-uri), care se referă la practici înșelătoare prin care victimele sunt convinse de escroci să facă transferuri sau plăți.

„Protejarea clienților noștri de amenințarea în creștere a escrocheriilor, la nivel global, este esențială pentru Revolut. Datele noastre exclusive fac lumină asupra peisajului în evoluție al fraudei și sunt un punct de plecare util pentru a informa utilizatorii și a pune la dispoziția lor cunoștințele de care au nevoie pentru a rămâne vigilenți. Cu sistemele noastre avansate de detectare a fraudelor și angajamentul față de inovație, dăm putere clienților noștri să-și protejeze finanțele și să navigheze în lumea digitală cu încredere.”, a declarat Woody Malouf, Head of Financial Crime la Revolut.

Fraudele cu carduri reprezintă 98% din totalul cazurilor de fraudă, printre tacticile cele mai comune aflându-se atacurile de tip phishing. Utilizarea cardurilor de unică folosință, puse la dispoziția clienților direct în aplicația Revolut, a oferit o protecție superioară deoarece acestea reduc semnificativ rata de fraudă comparativ cu cardurile tradiționale. O altă problemă este aceea a banilor cash. Se discută tot mai des despre dispariția banilor cash și adoptarea plăților online. Băncile sunt cele care grăbesc sfârșitul numerarului, prin închiderea multor sucursale, lăsând zone întregi doar cu bancomate și internet pentru operațiunile bancare.