Angajații Primăriei nu mai pot ieși din instituție nici măcar pentru un covrig. Mihai Chirica: „Au unul dintre cele mai mari salarii din România” – FOTO
De la începutul săptămânii, angajații Primăriei au fost avertizați. Pot părăsi instituția doar cu bilet de voie. Trebuie să-și confirme prezența la destinație. Primarul Mihai Chirica spune că această măsură este corectă, mai ales că funcționarii au unele dintre cele mai mari salarii din țară.
„Nu vreau să ajung să iau o decizie subiectivă. Calculatorul vorbește. Ai fost la serviciu în timpul de lucru, ți-ai făcut treaba, ți-ai respectat programul pe care ți l-ai asumat prin fișa postului… I-am anunțat public, să nu par un cetățean răutăcios. Pontajul se suprapune cu numărul de ore pe care calculatorul le înregistrează pentru fiecare ID care a fost eliberat”, anunță primarul Mihai Chirica
Noul sistem de acces în sediul Primăriei Iași dă bătăi de cap angajaților. Primarul Mihai Chirica a dispus ca fiecare angajat să fie pontat pentru orele efective de lucru. Orice abatere este sancționată. De la începutul acestei săptămâni a intrat în vigoare un nou regulament. Angajații intră în Palatul Roznovanu doar pe bază de cartelă.
„Începând cu data prezentei, cu unele excepții funcție de deciziile conducerii, accesul salariaților în instituție va fi posibil numai până la ora 08:30 (ora de începere a programului de lucru). Programul de relații cu publicul va fi modificat, astfel încât acesta se va desfășura începând cu ora 10:00. Salariații care sosesc în instituție după începerea programului de lucru, respectiv ora 08:30, vor prezenta la cabinetul primarului o informare succintă care să cuprindă motivul întârzierii”, se arată în regulamentul municipalității.
Mai mult, cine părăsește instituția în interes de serviciu sau personal trebuie să ceară un bilet de învoire de la șeful ierarhic. Totodată, în cazul în care se va deplasa în interes de serviciu la altă instituție, angajatul trebuie să confirme prezența la destinație.
Primarul se bazează pe sistemul informatic
Primarul Mihai Chirica a precizat că noul sistem va identifica cu exactitate timpii petrecuți de angajați la locul de muncă.
„Pentru a conștientiza că timpul de lucru al unui funcționar public, care are unul dintre cele mai mari salarii din schema de plată a României, de astăzi trebuie consumat pentru cetățenii care îl plătesc și punct. Nu vreau să ajung să iau o decizie subiectivă. Calculatorul vorbește. Ai fost la serviciu în timpul de lucru, ți-ai făcut treaba, ți-ai respectat programul pe care ți l-ai asumat prin fișa postului… I-am anunțat public, să nu par un cetățean răutăcios. Pontajul se suprapune cu numărul de ore pe care calculatorul le înregistrează pentru fiecare ID care a fost eliberat. Ai plecat, înregistrează zero, dacă ești la treabă, înregistrează timpul de lucru. Noi, în momentul de față, ne flexibilizăm și ne armonizăm organigrama. Avem 57 de plecări datorită detașărilor și pensionărilor. Aproximativ 12 la sută din personal a fost eliberat. Unele compartimente au rămas ușor decapitate. Alte persoane nu și-au mai găsit locul. În funcție de necesități, vom scoate la concurs”, a detaliat Chirica.
Sunt angajați nemulțumiți
Nu toți angajații sunt de acord cu măsura conducerii. Aceștia consideră că productivitatea la locul de muncă nu va crește.
„Acum nu mai poți să te duci să mai cumperi un covrig. Dacă stai blocat în birou, ce rezolvi? Oricum timpii efectivi de lucru sunt mai mici de opt ore. Poți la fel de bine să nu faci mare lucru și leafa merge. Nu cred că se pontează corect. Sunt situații în care se iese pe aceeași cartelă sau se deschide ușa de la poartă”, a spus un angajat din primărie, sub protecția anonimatului. Sistemul de acces a fost montat de către societatea Gip Est SRL. De colectarea datelor se vor ocupa responsabilii de la Serviciul Administrativ și Resurse Umane.