Alina Popa, directorul Euronest, a încasat o nouă lovitură după scandalul cu spitalul mobil! Ar fi încercat să păcălească un partener (Exclusiv)
Alina Popa, directorul Asociație de Dezvoltare Intercomunitară Euronest, a pierdut un nou proces la Iași. Magistrații din cadrul Tribunalului Iași au respins apelul formulat de asociația condusă de Alina Popa la decizia luată inițial de Judecătorie. Astfel, Euronest a fost obligată să achite 8.792 de lei, reprezentând diferenţa de preţ datorată în temeiul contractului din 21 februarie 2020, suma de 124 de lei cu titlu de penalități, dar și 2.579 de lei cu titlu de cheltuieli de judecată
Un nou proces pierdut de Euronest, asociația condusă de directorul Alina Popa, la Iași! Astfel, Asociația de Dezvoltare Intercomunitară (ADI) a fost dată în judecată în urma unor evenimente. Asociația a pierdut un nou litigiu. Magistrații din cadrul Tribunalului Iași au respins apelul formulat de Asociație la decizia luată inițial de Judecătorie.
Inițial, Asociația Euronest a fost obligată să achite 8.792 de lei, reprezentând diferenţă de preţ datorată în temeiul contractului din 21 februarie 2020, suma de 124 de lei cu titlu de penalități, dar și 2.579 de lei cu titlu de cheltuieli de judecată. Ulterior, Asociația a contestat sentința. În edițiile anterioare, reporterii cotidianului BZI au prezentat un alt caz în care a fost implicată Asociația Euronest, legat de achiziția spitalului mobil de la Lețcani.
Un nou proces pierdut de Alina Popa, directorul Euronest
Decizia nu este definitivă, aceasta putând fi contestată cu recurs. Procesul dintre SC Tehno Art Solution SRL, reprezentată de Adrian Cristian Brumar, și ADI Euronest a început pe data de 29 iulie 2020.
Prin cererea înregistrată la instanță, firma a chemat în judecată Asociația Euronest solicitând obligarea pârâtei la plata sumei de 8.792,50 lei, reprezentând diferență de preț datorată în temeiul contractului din 21 februarie 2020, a sumei de 124,85 de lei cu titlu de penalități până la data achitării efective a debitului, dar și a cheltuielilor de judecată. Pe de altă parte, ieri, reporterii cotidianului BZI au încercat să o contacteze telefonic pe Alina Popa, dar fără succes.
Euronest ar fi încercat să păcălească o firmă
Cei de la Tehno Art Solution SRL au arătat că Euronest nu și-a îndeplinit obligațiile contractuale de pe urma unui eveniment ce a avut loc chiar înainte de debutul pandemiei de Covid-19.
”Noi ne-am îndeplinit obligațiile asumate prin contractul de prestări servicii, astfel că nu se justifică punctul de vedere al pârâtei din procesul-verbal de recepție din 27 februarie 2020, comunicat nouă pe data de 12 martie 2020, de diminuare a valorii prețului cu 25 la sută pentru serviciul de coffee-break desfășurat la instituția Prefectului Județului Iași, Sala «Iacob Negruzzi» și de diminuare cu 75 la sută a prețului serviciilor de coffee-break prestate la București, Hotel «Rin Central»”, au precizat reclamanții în cererea adresată instanței.
Euronest va trebui să achite și o amendă de 60.000 de lei, aplicată de Curtea de Conturi pentru neregulile semnalate la spitalul mobil.
S-a convenit un preț și s-a revenit asupra lui
Reclamanții de la SC Tehno Art Solution SRL au mai arătat că și-au îndeplinit toate obligațiile asumate, cu excepția, pentru evenimentul din București, a documentării, creației, scrierii, editării și publicării a 6 articole pentru promovarea evenimentului pe site-uri de profil, realizarea cărora a fost obstrucționată de însăși Euronest, care ar fi trebuit să le dea acordul asupra materialelor transmise pe e-mail în vederea publicării.
”În probațiune, reclamanta a depus la dosar înscrisuri și planșe fotografice și interogatoriu formulat în scris pentru pârâtă, însă, deși au fost comunicate exemplare de pe acestea și pârâtei, nu s-a depus la dosar întâmpinare și nici răspuns, în scris, la interogatoriul formulat de către reclamantă. Examinând actele și lucrările dosarului, instanța reține că, prin contractul de prestări servicii încheiat între părți pe data de 21 februarie 2020, s-a convenit prețul pentru serviciile prestate, preț care este ferm pe toată durata contractului și nu poate suferi modificări”, se arată în decizia instanței.
Scandal pe serviciile de coffee-break
Potrivit procesului-verbal de recepție, ambele evenimente, din Iași și din București, au fost organizate în perioada stabilită prin caietul de sarcini.
”Cu toate că, pentru evenimentul desfășurat la Iași, serviciile prestate de către reclamantă au fost apreciate ca fiind corespunzătoare, în concluzii, prin obiecțiunile formulate, s-a propus diminuarea cu 25 la sută a cheltuielilor aferente serviciilor de coffee-break. Mai reține instanța că, potrivit susținerilor reclamantei și înscrisurilor depuse la dosar, cheltuielile pentru cazarea participanților, în cuantum de 1.180 de lei, nici nu au fost facturate și nici nu au fost solicitate. Cu privire la evenimentul organizat la București, instanța constată că, potrivit propunerii tehnice, reclamanta avea obligația de a asigura servicii de coffee-break pentru 100 de persoane, dar avea doar o obligație de diligență, în sensul transmiterii de invitații către posibilii participanți, nu obligația de a asigura prezența a 100 de invitați. Comisia de recepție a recunoscut că reclamanta a transmis două texte pe 25 februarie 2020, dar, pentru că acestea nu corespundeau cerințelor și nu respectau normele limbii române, nu s-a putut acorda «bun de tipar»”, au încheiat judecătorii. Alina Popa, directorul Euronest, a fost implicată în trecut în unele scandaluri.