Aeroportul Internațional Iași a fost răscolit de inspectorii de la Protecția Consumatorilor! Turiștii străini au fost așteptați cu gândaci. S-au dat amenzi, iar o cafenea a fost închisă – FOTO, UPDATE

de: Ciprian Boaru
02:00, 06 iul. 2022

Mai multe controale au fost efectuate la Aeroportul Internațional Iași. Totul a pornit de la o ieșeancă care a reclamat mizeria și gândacii de la terminalul T3. A fost suspendată și activitatea din zona administrată de Lagardere Travel Retail

Inspectorii de la Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC) Iași au continuat sesiunile de control, de data asta fiind vizat Aeroportul Internațional Iași. Totul a pornit de la o sesizare formulată în cursul acestei săptămâni, după ce o ieșeancă a observat, la terminalul T3, că în incintă mișunau gândaci.

„Aseară (luni, 04.07.2022) așteptam pe cineva la ora 1:30, noaptea, și am remarcat mai mulți gândaci turtiți pe culoarul celor de la sosiri (probabil turtiți de pantofii celor care pășeau pe culoar) și vreo 2-3 gândaci care se plimbau liniștiți prin apropierea shop-ului cu alimente (care era închis la acea oră). Și, aici, vorbim de terminalul 3, cel internațional, unde fiecare turist își face o primă impresie despre România”, se arată în sesizarea primită de CJPC.

În cursul zilei de ieri, 05.07.2022, inspectorii au verificat cele semnalate și au identificat insecte pe culoarele terminalului. În edițiile trecute ale BZI, reprezentanții CJPC au anunțat că vor controla contractele semnate cu dezvoltatorii imobiliari, în contextul valului de scumpiri.

Aeroportul Internațional Iași a fost răscolit de inspectori și s-au aplicat amenzi

În aceste condiții, Aeroportul Internațional Iași a fost amendat cu suma de 5.000 de lei. Contactat telefonic de reporterii BZI, Romeo Vatră, directorul aeroportului, a precizat că programul de dezinsecție și deratizare din terminalul T3 a fost respectat.

„Eu sunt în vacanță acum. Colegii mei m-au informat că era o insectă. Nu pot să spun mai multe. Mi s-a transmis că au găsit pete de cafea în zona automatelor. În ultima lună, au fost făcute, în baza contractului, de două ori lucrările de dezinsecție și deratizare”, a precizat directorul Romeo Vatră.

În cadrul unui control tematic, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a dispus închiderea restaurantului „Mister Chef”, din centru comercial Egros.

Activitatea din zona de alimentație publică a fost suspendată

Totodată, a fost verificată și zona de alimentație publică din aria terminalului T3. S-a constat că în zona de cuptoare nu erau respectate normele igienico-sanitare. Administratorul punctului de lucru a fost obligat să remedieze deficiențele. Zona de alimentație publică este deținută de societatea Lagardere Travel Retail SRL, din București, care a amenajat puncte de lucru în mai multe aeroporturi din țară. În 2021, firma a înregistrat o cifră de afaceri de 829,8 milioane de lei, profit de 12,7 milioane de lei și datorii de 106,1 milioane de lei. Anul trecut, firma nu a declarat angajați. Compania Lagardere este prezentă în 55 de orașe din România, 390 de magazine, 32 de centre de afaceri și 184 de mall-uri și galerii comerciale. Reprezentanții firmei nu au putut fi contactați pentru a oferi un punct de vedere privind controlul inspectorilor de la Protecția Consumatorilor.

„În urma controlului efectuat în baza unei sesizări la Aeroportul Iași, Terminal T3, s-au identificat, în zona automatelor de cafea, băuturi răcoritoare și cărți, porțiuni de paviment care prezentau scurgeri de cafea, pete de rugină, urme de exfoliere, insecte moarte, păr. Totodată, s-a identificat prezența unei insecte. S-a aplicat o sancțiune în cuantum de 5000 de lei și s-a propus măsura de închidere temporară a zonei în care s-au constatat abateri”, au transmis reprezentanții CJPC Iași.

Aeroportul Internațional Iași a fost răscolit de inspectorii de la Protecția Consumatorilor, dar, în perioada următoare, vor fi verificați și alți operatori economici.

UPDATE: Compania a emis un drept la replică!