Acuzații grave, lansate de o ieșeancă din cartierul Alexandru cel Bun: „Administratorul stoarce locatarii de bani!”

de: Gabriela Corbu
02:00, 22 nov. 2022

Elena Epure, o ieșeancă din cartierul Alexandru cel Bun, este nemulțumită de modul în care asociația de proprietari ce este responsabilă de blocul în care locuiește își desfășoară activitatea. Ba mai mult, aceasta susține că asociația funcționează fără drept și că administratorul stoarce locatarii de bani. Momentan, adunarea generală nu are un președinte care să gestioneze activitatea asociației, iar hotărârile ar fi luate fără drept

Aceasta precizează că asociația de locatari este administrată în mod abuziv. Elena Epure a făcut chiar și o cerere pentru audit, la primărie, cu probele ce reprezintă sume trecute la întreținere, în mod nejustificat. Aceasta a dorit efectuarea unei verificări financiar-contabile, reclamând inclusiv probleme în ceea ce privește diferențele puse la cheltuielile pentru consumul de apă. Ieșeanca îi cere lui Ionel Ciobanu, șeful Serviciilor Asociațiilor de Proprietari, să răspundă neclarităților legate de activitatea asociației.

Epure Elena a făcut chiar și o cerere pentru audit la primărie, cu probele ce reprezintă sume trecute la întreținere în mod nejustificat

Elena Epure, despre asociația de proprietari: „Administratorul stoarce locatarii de bani!”

Nemulțumită de felul în care funcționează lucrurile în cadrul asociațieii și de faptul că nimeni nu ia măsuri, Elena Epure a făcut plângeri și solicit clarificări

Nemulțumită de tot ceea ce se petrece la nivel administrativ în cadrul asociației de proprietari ce este responsabilă de blocul în care locuiește, aceasta a făcut plângeri și a solicitat mai multe audituri pentru a încerca să afle răspunsurile la neclaritățile pe care le are. Ieșeanca susține că administratorul, Mariana Filimon, funcționează în baza unui contract ce nu este justificat.

„Au refuzat să-mi arate cine a făcut contractul. Am mers la Inspecția Muncii (n.r. – ITM Iași), unde am făcut plângere ca să văd dacă are contract legal. Acolo mi-au spus că ei nu au competența de a se pronunța asupra legalității și temeiniciei unui act. Cine i-a făcut contract?”, se întreabă Elena Epure.

Femeia a cerut banii înapoi, întrucât, consideră ea, toate cheltuielile sunt nejustificate. De asemenea, aceasta îl acuză pe Ionel Ciobanu, șeful Serviciilor Asociațiilor de Proprietari, că nu a luat măsuri în acest sens și că o protejează pe Mariana Filimon.

„El nu a fost să verifice gestiunea, să vadă tot ce mi-a pus în mod nejustificat. Cheltuieli cu repartitoare, cu apartament, chirie… Cine i-a dat voie să pună chirie și salariu pe metru pătrat”, zice Elena Epure.

De ani de zile, aceasta susține că, în cadrul Asociației de Proprietari „Neptun”, lucrurile par să funcționează fără temei legal, dar și că articole importante nu sunt respectate.

„În articolul 2, punctul 1 scrie că trebuie să existe un contract de administrare, cu titlu oneros, ceea ce înseamnă că nu există salariu fix. Așa scrie în lege, iar ea are contract pe o perioadă nedeterminată. Articolul 6 spune că asociația de proprietari este o formă juridică de organizare și respectare a intereselor comune ale proprietarilor, cu personalitate juridică. Ei nu respectă legea, el a pus-o acolo ca să ne stoarcă de bani. Chiria și salariul sunt ilegale. Ea încasează fără să dea vreo justificare. Dacă există contract pe perioadă nedeterminată, cine a îndrăznit să facă, va răspunde. Îl somez public să spună cine i-a făcut contract pe perioadă nedeterminată administratorului Mariana Filimon”, spune Elena Epure.

Cât despre administrator, Elena Epure își susține până la capăt ideea cum că se află în această poziție în mod ilegal, iar banii pe care îi obține, fiind administrator și la altă asociație, sunt obținuți fără justificare.

„Mai are o asociație, Minerva, care are mai mulți membri și nu există cineva căruia să i te adresezi când este o problemă. Ea este arogantă, ea este stăpâna noastră! Contractele cu utilitățile sunt încheiate tot de ea, iar facturile sunt modificate. Ciobanu a mințit când a spus că Filimon are contract. Ei sunt principalii vinovați, au încercat să o acopere”, declară Elena Epure.

Nemulțumită de tot ceea ce se petrece la nivel administrativ în cadrul asociației de proprietari responsabilă de blocul în care locuiește, aceasta a făcut plângeri și a solicitat mai multe audituri pentru a încerca să afle răspunsurile la neclaritățile pe care le are

Nemulțumiri cu privire la activitatea Asociației de proprietari „Neptun”

De ani de zile, aceasta susține că în cadrul Asociației de Proprietari „Neptun” lucrurile  par să funcționează fără temei legal, iar articole importante nu sunt respectate

Nemulțumită de felul în care funcționează lucrurile în cadrul asociației și de faptul că nimeni nu ia măsuri, Elena Epure a făcut plângeri și a solicitat clarificări.

„Vreau să-i spun public domnului Ciobanu. Cine a luat CIF-ul, în 2000, pe care îl folosește și acum. Cine este președinte legal? Să-mi spună cine i-a făcut contract pe perioadă nedeterminată lui Filimon. Această hârtie, prin care el ne cheamă să ne alegem președintele, este nejustificată, nu era treaba lui. Este o asociație susținută”, spune Elena Epure.

Aceasta nu este singura locatară care a avut probleme. Elena Constantin a fost nevoită să plătească sume uriașe la apă, deși a fost oprită timp de o săptămână.

„Când au oprit apa, am dat 2.000 de lei, la câteva săptămâni. O dată am dat 3.000, altă dată 500 de lei. Am și niște datorii, dar sunt nejustificate, există o hotărâre judecătorească pe care doamna administrator nu o respectă. Suma aceea nu este reală. Apa a fost oprită pentru că nu a fost plătită, însă noi am dat banii”, povestește Elena Constantin.

Potrivit administratorului Mariana Filimon, lucrurile nu stau așa cum susține Elena Epure.

„Am avut control de la primărie, inclusiv de la ITM, vom avea și adunare generală, avem contracte de muncă. Doamna poate spune orice, este părerea dânsei. Toate consumurile de pe listele de plată se înregistrează pe baza unor facturi. Nu avem voie să punem pe listă decât valoarea reală a facturii, avem cenzor care ne controlează. Nu pot pune pe listă ceea ce nu corespunde pe o factură.

Să-mi spună concret care sunt nemulțumirile ei. În aceste cazuri se face cerere, în termen de 10 zile. Dânsa vine după 20 de ani și spune că am furat-o. Acum se lucrează, am avut controale, nu s-au găsit probleme”, spune Mariana Filimon.

Întrebat despre întreaga poveste, Ionel Ciobanu susține, pentru reporterii BZI, că este la curent cu tot ceea ce se petrece.

„Ea este cu doamna avocat, urmează să-și clarifice aspectele pe care le-a solicitat. A fost și în instanță. Este proprietar acolo. Este bine ca proprietarii să meargă la adunările generale, să propună și să ia deciziile care trebuie. Noi îi îndrumăm, dar asociația trebuie să aibă o structură. Doamna contestă, însă există o adunare făcută anul trecut, există o structură care a fost aleasă.

Domnul președinte și-a dat demisia pentru că are cancer. Am solicitat asociației să facă din nou o adunare generală pentru a reglementa acest aspect. Dacă sunt nemulțumiți, au posibilitatea să schimbe. Acolo există niște contracte, nu putem modifica. Am constat și am verificat că există contract. A fost și ITM-ul, a verificat, lucrurile nu stau chiar așa… Ceva există acolo, însă încercăm să reparăm”, declară Ionel Ciobanu despre cazul în care o ieșeancă acuză administratorul că stoarce locatarii de bani.