Acuzații grave la adresa magazinului de mobilă Acaju! O ieșeancă a plătit 1.258 de lei și a rămas doar cu jumătate de cuier! – FOTO
O ieșeancă a comandat un cuier de la magazinul de mobilă Acaju și a plătit 1.258 de lei, însă a rămas doar cu jumătate din acesta, pentru că unele piese au ajuns deteriorate, iar altele lipseau! Femeia a făcut reclamații și a solicitat înlocuirea pieselor deteriorate, dar reprezentanții firmei continuă să îi spună că acele piese nu au ajuns din fabrică. Mai mult decât atât, femeia a plătit integral pentru comanda respectivă și se simte vinovată pentru că ales să o facă
Elena Sandu este o ieșeancă ce s-a mutat de curând într-un apartament și a trebuit să-l mobileze. Aceasta a văzut un cuier pe site-ul magazinului Acaju și a dat o comandă online, în valoare de 1.258 de lei. Femeia a primit curierul cu niște piese deteriorate și altele lipsă, motiv pentru care a cerut înlocuirea lor. Timp de o lună și jumătate a rămas doar cu așteptările!
O ieșeancă a primit doar jumătate de cuier de la magazinul Acaju
Elena Sandu este nemulțumită de incidentul pe care l-a întâmpinat cu cei de la magazinul de mobilă, fiindcă nu au reușit să găsească o soluție într-o lună și jumătate. Aceasta a plătit integral suma de 1.258 de lei, însă produsele nu au fost conforme.
„Problema persistă de pe 14 octombrie 2022. Am plasat o comandă pentru un cuier de hol, ce ulterior mi s-a livrat. Acesta, cu tot cu transport, este în valoare de 1.258 de lei. Mi-a ajuns acest cuier pe data de 14. Când l-am desfăcut am sesizat că piesele erau deteriorate.
Au fost și câteva piese lipsă. Imediat i-am sunat pe cei de la Acaju, iar ei mi-au spus că mi le vor înlocui în următoarea perioadă. Pe data de 18 octombrie au venit cei de la Acaju, mi-au ridicat piesele deteriorate și urma să-mi trimită cuierul”, povestește Elena Sandu.
Aceasta a încercat să înțeleagă incidentul, care se poate întâmpla oricui, însă se aștepta la remedierea soluției într-un timp util. Dar aceștia îi spun de o lună și jumătate că piesele încă nu au ajuns de la fabrică.
„Cu cel de la sesizări nu am reușit imediat să ajung la un consens. În primă fază mi-au spus că-mi vor da 100 de lei pentru repararea acestor piese, că ei nu au nicio vină că au ajuns așa. Am acceptat, pentru că, atunci când mi-a ajuns acel cuier, soțul a încercat să-l monteze.
Dar, văzând că nu se poate, nu se menținea, pentru că, așa cum am spus, mai erau și piese lipsă, am sunat la ei. În momentul de față, o parte din acel cuier este pe hol. La sesizarea respectivă nu mi-a răspuns persoana care era responsabilă de sesizări, ci o alta, fiind sfârșit de săptămâna. Mi-a răspuns o doamnă, care era de la plasarea comenzilor. M-a asigurat că în următoarea săptămână o să le primesc. S-a rezolvat, au venit și mi-au ridicat acele piese. În fiecare zi sunam și îi întrebam când mi le trimit. Ei îmi spuneau că au fost trimise în fabrică. Aceasta este în Polonia sau Ucraina.
De pe data de 18 octombrie și până acum, o parte din acel cuier este în hol. Este asamblat, iar celelalte piese, care sunt cele mai importante, adică oglinda ce era spartă, partea de MDF din față, pentru că toate erau lovite, nici în momentul de față nu le-am primit”, mărturisește plină de supărare aceasta.
Managerul magazinului Acaju: „Pot să vă asigur că totul este legal”
Elena Sandu a început să-și facă griji pentru faptul că nu va mai primi piesele lipsă și că va rămâne doar cu o parte de cuier. Nu se aștepta la o situație atât de dificilă, deoarece și-a dorit o colaborare frumoasă, așa cum a mai avut și cu alte magazine, în momentul în care a plasat anumite comenzi.
„Ei continuă să-mi spună că acele piese nu au ajuns din fabrică. Au o marjă de timp în care mi le pot trimite, dar e o situație grea. Am plătit integral și le-am zis că dau toate piesele la retur, doar să-mi trimită banii, să-mi cumpăr din altă parte.
Nici nu știu ce să fac în momentul de față. Acest sfert din cuier este montat în hol, iar despre celelalte piese nu știu dacă mi le vor mai trimite. Acel domn de la sesizări îmi răspunde cu foarte multă lejeritate că nu i-au ajuns piesele, ca și cum vina mi-ar aparține. Am dat integral banii la primirea comenzii”, spune Elena Sandu.
Reporterii BZI au încercat să ia legătura cu responsabilul de pe comenzile online și au reușit să discute și cu managerul magazinului Acaju din Iași. Sebastian Armanu precizează că, dacă un client a început să monteze mobila și nu a anunțat la despachetare că anumite piese sunt deteriorate, își pierde dreptul la retur și la înlocuirea produselor.
„Bineînțeles că lucrurile nu ies de fiecare dată perfect, deși ne dorim acest lucru, dar în situațiile în care nu iese din prima cum ne dorim căutam să rezolvam, astfel încât clientul să fie fericit. Pentru ca asta să se întâmple trebuie ca Acaju, dar și clientul, să își îndeplinească propriile responsabilități asumate înainte de a da comanda.
Astfel, un client care primește un colet ce este deteriorat vizibil trebuie să refuze recepția coletului la livrare sau să sune în call center-ul Acaju pentru a solicita o modalitate de rezolvare a situației (retur/înlocuire a unei componente etc.).
Dacă acel colet nu prezintă urme de deteriorare la livrare și clientul constată orice neconcordanță între ce a comandat și ce i s-a livrat sau constată o deteriorare a produsului, indiferent de natura ei, după ce despachetează, atunci, fără să monteze produsul, poate proceda în două moduri: fie să îl ambaleze și să îi facă retur, conform legii, în 14 zile calendaristice (30 de zile – garanție Acaju), fie să sune la call center-ul Acaju, la Departamentul Customer Service, să descrie problema, să trimită fotografii și să primească o rezolvare.
Dacă a montat produsul, fără să semnaleze în prealabil că produsul are un defect, atunci vom considera că produsul era în stare bună la recepție și defecțiunile au apărut pe parcursul montajului, iar clientul pierde posibilitatea de a face retur, singura posibilitate fiind să comande piesele deteriorate și să aștepte livrarea lor”, menționează Sebastian Armanu, șeful Departamentului Customer Service.
Carmen, manager al magazinului Acaju din Iași, susține că tot ce i s-ar fi spus clientei este legal și că se întâmplă foarte rar să dureze mai mult înlocuirea produselor. Atunci când se creează acest disconfort, clientul este anunțat.
„Pot să vă asigur este că totul este legal. În cazul în care se ajunge la acest termen mai lung se discută și se pune de acord cu clientul. Dacă acesta dorește acel produs și este blocat o perioadă la furnizor, da. Sunt situații foarte rare când se atinge termenul de mai multe săptămâni, dar clientul este înștiințat pe baza unui e-mail. Pe baza conversației telefonice se trimite un e-mail.
Există o dovadă că este anunțat”, declară Carmen, manager al magazinului Acaju Iași, în legătură cu cazul femeii care susține că a primit doar jumătate de cuier.