Acesta este cel mai periculos pod din lume. Construcția impunătoare a costat 138 de milioane de euro
Acesta este cel mai periculos pod din lume. Este vorba despre Podul Beipanjiang din provincia Guizhou, din sud-vestul Chinei, care deține titlul de cel mai înalt pod din lume. Construcția impunătoare a costat 138 de milioane de euro.
Acesta este cel mai periculos pod din lume
Podul Beipanjiang din China a obținut titlul de cel mai înalt pod din lume. În același timp este considerat cel mai periculos pod, deși este o construcție monumentală sigură. Podul impunător se întinde pe 720 de metri peste râul Beipan și are o lungime de 1.341 de metri.
Lucrările de construcție au început în anul 2013 și s-au încheiat în septembrie 2016, iar costurile au fost uriașe, aproximativ 138 de milioane de euro.
China mai deține un record când vine vorba de poduri. Este vorba de podul de sticlă din zona unui canion uriaș din Parcul Național Tianmenshan. Cei care trec peste pod sunt înspăimântați, dar în același timp fascinați de priveliște și de construcția impunătoare.
Cel mai lung pod suspendat
Elveția deține cel mai lung pod suspendat din lume și se întinde peste o vale din cantonul Valais, pe traseul de drumeție Europaweg. Podul are o lăţime de 65 cm şi este făcut din plasă metalică. Turiştii pot admira priveliştea Alpilor Bernese și a Muntelui Matterhorn. Podul se întinde între 1.600 – 2.200 metri deasupra nivelului mării și a fost construit în doar 10 săptămâni.
Un record este deținut și de Japonia, unde se află mai multe poduri de viță de vie. Podurile se găsesc în îndepărtata vale Iya de Vest. Turiștii care trec peste podurile de viță de vie ce traversează râul Iya-Gawa de pe Insula Shikoku, lângă Tokushima, rămân uimiți de peisajele spectaculoase. Cu toate acestea, traversarea lor este periculoasă din cauza spațiilor mari dintre bucățile de bambus împletit cu viță de vie.
De asemenea, un pod suspendat din China deține titlul de cel mai înfricoșător pod din lume. Deși are o lungime de 240 de metri, acest pod spectaculos nu are turnuri sau bază pentru suport. Podul se bazează doar pe patru cabluri de oțel pentru a susține vehicule de până la 45 de tone. Este suficient de lat doar pentru ca un singur vehicul să treacă, dar deși dispune de plase de siguranță pe fiecare parte, o mișcare greșită a șoferilor poate duce la o tragedie. Podul suspendat peste defileul râului Dadong din districtul Wulong al orașului Chongqing este un proiect temporar conceput pentru a facilita construcția unei structuri și mai impresionante, podul Shuangbao.
Tot în China se află și autostrada care a doborât zece recorduri mondiale. Proiectul a început în anul 2017 și anul acesta are termen de finalizare. Autostrada maritimă are 24 de km și cuprinde poduri, insule artificiale, tuneluri scufundate și drumuri subacvatice. Noua autostradă va reduce timpul de călătorie între Shenzhen și Zhongshan de la 2 ore la aproximativ 30 de minute. Acest proiect de infrastructură integrează o serie de poduri, tuneluri și drumuri subacvatice. Secțiunea de est prezintă o tehnică de construcție inovatoare, utilizând un tunel cu tuburi imersate din beton, care trece pe sub al treilea canal de transport principal din zonă. La fiecare capăt al acestui tunel, au fost finalizate insule artificiale.