A fost stabilită firma care va proiecta Autostrada A8 Iași-Tg. Neamț. Consitrans a prins contractul

de: BZI.ro
18:36, 19 mart. 2021

Deși inițial s-a zvonit că alegerea câștigătorului licitației pentru proiectarea Autostrăzii A8 Iași-Tg. Neamț va fi din nou amânat, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a stabilit câștigătorul. Acesta este firma Consitrans.

Astăzi, 19.03.2021 s-a finalizat procesul de evaluare si s-a emis comunicarea rezultatului procedurii de atribuire a contractului având ca obiect “Completare/Revizuire/Actualizare Studiu de Fezabilitate, si elaborare P.A.C., P.A.D. si P.T.E. pentru obiectivul “Autostrada Targu-Neamt – Iasi- Ungheni””.

Ofertantul desemnat câștigător este SC CONSITRANS S.R.L., cu preţul de 58.830.448,35 Lei fără TVA si un punctaj total de 96,00 de puncte, din care 40,00 de puncte pentru componenta financiara si 56,00 de puncte pentru componenta tehnica.

Durata de realizare a serviciilor de proiectare este dupa cum urmeaza:
– 12 luni pentru realizarea Studiului de Fezabilitate;
– 5 luni pentru realizarea Proiectului pentru Autorizarea Executarii Lucrarilor de Construire (PAC) si obtinerea Autorizatiei de Construire;
– 5 luni pentru realizarea Proiectului Tehnic de Execuție (PTE);

In perioada urmatoare, dupa indeplinirea termenelor legale privind formularea contestatiilor în conformitate cu prevederile Legii nr. 101/2016, precum si dupa solutionarea eventualelor contestatiilor/ plangerilor formulate in cadrul procedurii de atribuire, ofertantul castigator va fi invitat la sediul CNAIR S.A pentru semnarea contractului, odata cu finalizarea procesului de avizare a acestuia.

Autostrada „Unirii” A8 Tg. Mureș (Ungheni) – Tg. Neamț (Moțca)

În 2021 proiectul ar trebui finalizat, iar ministrul Cătălin Drulă anunța recent într-un interviu pentru HotNews.ro că își dorește scoaterea la licitația de execuție până la final de an a capetelor autostrăzii – Tg. Mureș – Miercurea Nirajului (23km) și Tg. Neamț – Moțca/DN2 (24 km) – două proiecte pe care de asemenea le-ar vrea incluse spre finanțare din planul național de reziliență (PNRR).

Lungime: 211 km
Stadiu: realizare Studiu de Fezabilitate, inclusiv studiu geotehnic
Proiectant: INGENIERIA ESPECIALIZADA OBRA CIVIL E INDUSTRIAL SĂ
Valoare contract: 17.6 mil lei (fără TVA)
Contract semnat în: 28 mai 2019
Termen finalizare revizuire SF: Q3-Q4 2021

Secretar de stat despre sectorul montan din A8: „La sfârşitul acestui an ar trebui să avem studiul de fezabilitate finalizat“

Secretarul de stat pe rutier din Ministerul Transporturilor, Adrian Covăsnianu, fost președinte al Asociației Moldova Vrea Autostradă, a declarat recent că Studiul de Fezabilitate pe A8 de la Tg. Mureș la Tg. Neamț ar trebui finalizat până la sfârșitul anului.

„Sectorul montan este singurul mai avansat din autostrada A8. Suntem în revizuirea unui studiu de fezabilitate, au fost unele sincope şi întârzieri din partea proiectantului, dar am făcut unele diligenţe şi simţim o altă mobilizare. Acum, suntem undeva la 61% din studiu, avem traseul sectorului montan definitivat, studiile geotehnice sunt destul de avansate“, a declarat secretarul de stat.

Covasnianu a adăugat că proiectantul a garantat predarea studiilor geotehnice la jumătatea lunii iunie 2021, iar acordul de mediu pentru întreg sectorul montan ar urma să fie obţinut în octombrie 2021.

„La sfârşitul acestui an ar trebui să avem studiul de fezabilitate finalizat“, a susţinut Adrian Covăsnianu.

„Cel mai greu proiect de infrastructură al României”

Ministrul Cătălin Drulă declara că ar vrea ca până la finalul anului să liciteze la proiectare și execuție capetele de la Tg. Mureș și Tg. Neamț, iar pe zona montană „să vedem cum putem găsi niște soluții care să fie mai ușor implementabile, mai rapid de construit” .

„E un Studiu de Fezabilitate pe un sector de 200 de kilometri, din care 100 de km montan, e de două ori mai greu decât Sibiu – Pitești. A fost contractat pe o sumă mai mică de patru ori decât licitația de la licitația de la Tg. Neamț- Iași – Ungheni, unde sunt 100 de kilometri și relieful e colinar, deci mai ușor. Ceva nu bate undeva, probabil și asta explică de ce merge așa de prost”, a spus Drulă, explicând astfel de ce au apărut sincope în derularea SF-ului.

„La capitolul reparat din mers, cel puțin din primă fază, să avem niște livrabile, discuția e ca SF-ul acesta în derulare de doi ani să fie finalizat pe capetele din ambele direcții: Tg. Mureș – Miercurea Nirajului și Tg. Neamț – Moțca. Cred că sunt circa 50 de kilometri în total. Astea să le finanțăm din PNRR. Cred că e important să începem proiectul”, a mai detaliat ministrul.

„Mai e problema acordului de mediu”

„Spre finalul anului [sper lansarea licitațiilor pentru cele două loturi]…. Dacă scoate aceste două sectoare, aici SF-ul e undeva la 80-90%. Mai e problema acordului de mediu (…). Eu aș vrea să nu se ajungă la o reziliere [pe partea montană a contractului] și să se finalizeze acest contract, dar trebuie să vedem în derulare”, a spus Drulă.

„Tehnic e fezabil [finalizarea până în 2030], dar e cel mai greu proiect de infrastructură al României – de două ori mai greu decât Sibiu – Pitești. Aici eu am mai susținut că poate ar trebui să vedem, pe zonele foarte grele, cum putem găsi niște soluții care să fie mai ușor implementabile, mai rapid de construit, mai în buget, mai ieftine, dar care să ne ducă la același rezultat. Adică un drum neîntrerupt, care nu trece prin localități, un drum care conectează rapid Moldova de Transilvania”, a zis Drulă.

„Avem tendința asta în România să dorim OZN, să dorim ceva super-extra, rachetă interplanetară și să nu obținem de fapt nimic, decât un desen. Eu mă concentrez pentru a livra lucruri concrete”, a mai spus ministrul.