A fost modificat „Ghidul solicitantului” pentru programul „Casa Verde Fotovoltaice”. Ce trebuie să facă ieșenii care vor să obțină banii de la AFM!

de: Raluca Costin
02:00, 30 dec. 2021

Ieșenii care vor să obțină bani în programul „Casa Verde Fotovoltaice” trebuie să respecte o serie de reguli noi impuse în „Ghidul solicitantului”. Până pe data de 4 ianuarie 2022 trebuie să se înscrie în program instalatorii validați, iar mai multe modificări avantajează potențialii beneficiari

Ultimele modificări apărute la „Ghidul solicitantului” la programul „Casa Verde Fotovoltaice” vin în sprijinul potențialilor beneficiari din Iași. Acestea au ca scop introducerea unei noi etape prin care instalatorii validați au posibilitatea să identifice solicitanții eligibili conform documentelor depuse de aceștia, în vederea constituirii unor liste centralizatoare în baza noilor reglementări menționate în Dispoziția președintelui AFM nr. 488/28.12.2021.

Transmiterea listelor centralizatoare se realizează de către instalatorii validați în perioada 29 decembrie 2021 – 4 ianuarie 2022.
După centralizarea tuturor listelor transmise de către instalatorii validați, Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) va publica un calendar de încărcare a documentelor în aplicația informatica, asigurându-se astfel un mod organizat și eficient de utilizare a acesteia, menit să scadă riscul apariției unor blocaje tehnice.

Modificările din programul „Casa Verde Fotovoltaice” avantajează potențialii beneficiari din Iași

Specialiștii din cadrul AFM susțin că potențialii beneficiari trebuie să știe că au un termen de valabilitate în privința documentelor emise de instituțiile din Iași. Potrivit prevederilor art. 4 din Legea nr. 55/2020, privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, „valabilitatea documentelor eliberate de instituțiile și autoritățile publice, precum și de entitățile private autorizate conform legii se menține pe toată perioada stării de alertă, precum și pentru o perioadă de 90 de zile de la încetarea acestei stări”.

Astfel, dacă un document era valabil până pe data de 22 decembrie 2021, își păstrează valabilitatea și după această dată, pe toată perioada stării de alertă.

În acest context, documentul respectiv este considerat a fi în termen la data transmiterii listei către AFM, nefiind necesară obținerea unuia actualizat. Unul dintre beneficiarii din Iași ai programului derulat de stat este Aurel Bârsaniuc, din comuna Aroneanu.

Înscrierea în program a fost suspendată pe o perioadă nedeterminată

O altă modificare importantă a Ghidului de finanțare o reprezintă extinderea perioadei de valabilitate a extrasului de carte funciară, de la 30 la 60 de zile, astfel încât să fie eliminat riscul apariției situației de neeligibilitate a acestui document din cauze independente de acțiunile solicitanților și instalatorilor validați. Deoarece extrasul de carte funciară nu intră în categoria reglementată de Legea nr. 55/2020, valabilitatea acestuia a fost prelungită la 60 de zile, calculată de la data emiterii. Ieșenii care vor să afle mai multe informații despre programul derulat pot apela numărul de telefon 0725.225.539.

Administrația Fondului pentru Mediu a suspendat în urmă cu o săptămână programul „Casa Verde Fotovoltaice”, după ce platforma de înscriere a dat rateuri. Reprezentanții AFM au transmis un mesaj prin care au anunțat că aplicația nu a funcționat. AFM a anunțat la data respectivă că suspendarea programului este pe o durată nedeterminată. Programul care a avut succes la Iași în fiecare an de la lansarea lui presupune acordarea unui ajutor în valoare de 20.000 de lei pentru fiecare dosar eligibil la finanțare. Unii dintre ieșenii înscriși anul trecut în program primesc bani pentru montarea panourilor fotovoltaice.