A fost lansată mașina chinezească care are o baterie ce se încarcă în 10 minute! E cea mai rapidă incărcare din lume

de: cristian.george
11:06, 15 aug. 2024

Mașina chinezească ce are o baterie care se incarcă, de la 10 la 80% in doar 10 minute va ajunge la primul client în luna septembrie. Zeekr 007 beneficează de cea mai rapidă încărcare din lume, explică producătorul chinez.

Vehiculele electrice chinezești cresc în popularitate în toată Europa. Creșterea popularității vehiculelor electrice din China va afecta și piața mașinilor second hand dar și industria de profil din Europa.

A fost lansată masina chinezească care are o baterie ce se încarcă în 10 minute

Zeekr 007 este mașina chinezească ce se incarcă în doar 10 minute. Este cea mai rapidă încărcare ce există în acest moment în lume. Zeekr, un producător chinez de vehicule electrice aflat sub umbrela holdingului Zhejiang Geely, a dezvăluit recent că noul model Zeekr 007 va beneficia de o baterie litiu-fier-fosfat (LFP) care se poate încărca de la 10% la 80% în doar 10 minute. Acest avans tehnologic vine ca răspuns la criticile legate de autonomia și timpul de încărcare al mașinilor electrice, și este menit să scurteze considerabil perioada necesară pentru încărcare.

Pe 13 august 2024, Zeekr a anunțat lansarea acestei baterii care, în condiții optime, poate fi reîncărcată de la 10% la 80% în aproximativ 10 minute și 30 de secunde, utilizând o stație de încărcare ultra-rapidă V3 de la Zeekr. În condiții de temperaturi de până la minus 10 grade Celsius, bateria poate ajunge la 80% încărcare în aproximativ 30 de minute.

Noua tehnologie a fost anunțată inițial în decembrie 2023, când Zeekr a declarat că, datorită arhitecturii îmbunătățite de 800V, vehiculele echipate cu aceste baterii pot adăuga o autonomie de 500 km într-un interval de 15 minute. Compania a subliniat că, chiar și în condiții de iarnă, performanța de încărcare a acestor vehicule va depăși standardele multor concurenți. Primul vehicul care va beneficia de noua baterie LFP va fi sedanul Zeekr 007 ale cărui livrări vor debuta nu mai departe de septembrie 2024. Conform datelor existente, mașina va avea un preț de pornire de 43.500 USD, sub principalii competitori Tesla Model 3 (de la 54.900 USD), BYD Seal (de la 49.888 USD) și Hyundai IONIQ 6 (de la 66.500 USD).

Mașinile electrice din China o problemă pentru piața europeană

Decizia Comisiei Europene de a crește taxele vamale pentru vehiculele electrice din China pune dificultăți suplimentare pentru producătorii chinezi. Uniunea Europeană vizează protejarea producătorilor locali și a asamblatorilor care nu folosesc resurse umane sau materiale din surse discutabile. Astfel, UE consideră majorarea taxei de import de la 10% la 38,1%, ceea ce va afecta semnificativ accesibilitatea vehiculelor electrice chinezești. În prezent, Statele Unite impun o taxă de import de 100% pentru aceste mașini.

Mașinile electrice sunt deja mai scumpe decât cele pe benzină sau diesel, iar producătorii chinezi le oferă europenilor opțiuni mai accesibile. Conform Financial Times, în 2023, cota de piață a mărcilor chineze de vehicule electrice a ajuns la 8%. Totuși, se estimează că până în 2027, vehiculele electrice chinezești ar putea deține o cincime din piața de EV-uri din UE.

Începând tot cu luna septembrie a acestui an, Grupul Stellantis va începe să vândă vehicule electrice ale partenerului chinez Leapmotor în nouă țări europene, inclusiv România, unde va concura cu Dacia. Carlos Tavares, CEO-ul grupului Stellantis, a declarat că Leapmotor va demara distribuția în Europa în această lună, iar România se numără printre țările incluse în prima rundă de lansare. Așadar, mașina chinezească ce are o baterie care se încarcă doar în 10 minute poate fi o mare problemă pentru piața de profil din Europa.