A fost lansată licitația pentru proiectarea drumului de mare viteză Craiova-Lugoj! Anunțul a fost făcut de ministrul Transporturilor
Cătălin Drulă, ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, face un anunț neașteptat. Acesta a transmis că a fost lansată licitația pentru proiectarea drumului de mare viteză Craiova-Lugoj.
Marți, 1 iunie, pe o rețea de socializare, ministrul Cătălin Drulă a anunțat că a îndeplinit o promisiune pentru Oltenia și Banat: a fost lansată licitația pentru proiectarea drumului de mare viteză Craiova-Lugoj. El a transmis că licitația a fost publicată pe SICAP (Sistem informatic colaborativ pentru mediu performant de desfăşurare al achiziţiilor publice).
Cătălin Drulă: „Promisiune îndeplinită pentru Oltenia și Banat”
Ministrul Transporturilor a oferit câteva date, în ceea ce privește licitația pentru proiectarea drumului de mare viteză Craiova-Lugoj: lungimea estimată este de aproximativ 250 de kilometri; licitația are la bază noul caiet de sarcini cu termene și plăți mult mai clare, care să nu mai rezulte în sincope la derulare; profilul drumului, autostradă sau drum expres, va rezulta din analiza cost-beneficiu, el putând să varieze pe sectoare, în funcție de costuri și dificultatea terenului; din contract va reieși un studiu de fezabilitate cu grad foarte mare de detaliu, așa-numitul „preliminary design”.
”CRAIOVA-LUGOJ: PROMISIUNE ÎNDEPLINITĂ PENTRU OLTENIA ȘI BANAT
Licitația pentru proiectarea drumului de mare viteză Craiova-Lugoj a fost publicată azi pe SICAP.
Câteva date:
– lungime estimată: ~250km
– licitația are la bază noul caiet de sarcini cu termene și plăți mult mai clare, care să nu mai rezulte în sincope la derulare
– profilul drumului, autostradă sau drum expres, va rezulta din analiza cost-beneficiu, el putând să varieze pe sectoare, în funcție de costuri și dificultatea terenului
– din contract va reieși un studiu de fezabilitate cu grad foarte mare de detaliu, așa-numitul „preliminary design” (proiect tehnic „preliminar”), astfel încât o licitație design&build ulterioară să aibă majoritatea riscurilor (de ex. geotehnice) eliminate, dar să permită inovație și adaptare la tehnologia constructorului”, scrie Cătălin Drulă.
Cătălin Drulă vrea să desfiinţeze Autoritatea de Reformă Feroviară
În urmă cu aproximativ o lună, ministrul Transporturilor şi Infrastructurii plănuiește să desfiinţeze Autoritatea de Reformă Feroviară (ARF). El s-a arătat nemulţumit de activitatea acestei instituţii.
Ministrul a dezvăluit că există discuții și la nivelul coaliţiei, dar şi în Guvern, pentru a se lua o decizie în ceea ce privește această instituție, „care nu produce ceea ce ar trebui să producă”. El s-a arătat nemulţumit de activitatea acestei instituţii, deoarece ar fi trebuit să existe rame noi în acest moment. În schimb, totul este blocat, Autoritatea de Reformă Feroviară nefuncționând așa cum ar fi trebuit.
„Sunt foarte nemulţumit de acest lucru – aici ar fi trebuit acum 3 sau 4 ani să fi început procesul de cumpărare a acestor trenuri. Acum ar fi trebuit să avem nişte rame noi. Totul e blocat, sunt foarte nemulţumit de această instituţie şi avem discuţii şi la nivelul coaliţiei şi în Guvern. Vom lua o decizie în perioada imediat următoare dacă vom mai continua şi dacă are sens să avem o instituţie separată, cu salariile ei, cu oamenii ei, în momentul în care nu produce ceea ce ar trebui să producă”, a declarat Cătălin Drulă, ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, într-un interviu acordat Antena 3.