Prima pagină » Magazin » Advertorialul ca strategie de marketing – cât de eficient este?
Advertorialul ca strategie de marketing – cât de eficient este?

Advertorialul ca strategie de marketing – cât de eficient este?

23 aug. 2022, 12:54,
în Magazin

Cu siguranță, ați citit de nenumărate ori articole care discutau pe îndelete despre un anumit produs sau serviciu sau despre activități care pot fi efectuate cu acel produs, inclusiv tutoriale. Iată că acel articol explicativ poartă denumirea de advertorial. Termenul de advertorial provine de la două cuvinte, și anume reclamă (advert) și editorial. De aici rezultă că un advertorial este un conținut publicitar redactat într-un stil jurnalistic și postat pe site-uri web și diverse platforme online sau publicat în reviste și ziare. Metoda de scriere a unui advertorial este foarte asemănătoare cu metoda de scriere a altor editoriale, așa că poate fi dificil de făcut diferența între un advertorial și un editorial. Totuși, advertorialul are menirea de a promova ceva, fie un produs, fie un serviciu sau o activitate întreprinsă de o companie sau de o organizație.

Ce avantaje oferă advertorialul?

Advertorialele au avantajul standardizării informațiilor și mesajelor de promovare în termeni subtili. În plus, informațiile oferite sunt clare, concise și ușor de înțeles de către publicul larg. Aceasta este principala diferență dintre un advertorial și o simplă reclamă. În cazul unui advertorial, conținutul prezentat este mai aprofundat și mai informativ. Astfel, chiar și publicul care este reticent la conținut publicitar și la reclame, va accesa și va citi advertorialul. Advertorialul este mai atractiv pentru cititori tocmai datorită modalității în care oferă explicații despre produsul sau serviciul pe care îl promovează. În era digitală de astăzi, advertorialul, la fel ca și conținutul SEO, reprezintă o parte a strategiei de marketing de conținut. Prin felul în care este redactat, advertorialul este un conținut mai confortabil pentru cititori, deoarece nu le dă impresia că sunt forțați să cumpere produsul sau serviciul promovat. Dacă un brand poate crea conținut care include unele elemente promoționale subtile, dar pe care cititorii îl găsesc informativ și captivant, atunci brandul va fi mai atractiv.

Advertoriale pentru promovarea produselor și serviciilor

Advertorialul care promovează produse este tipul cel mai frecvent de advertorial specific revistelor și mediei online. Acest tip de advertorial este mai degrabă o discuție despre un produs. În cadrul unui advertorial care promovează un produs, se poate discuta despre marcă, despre stil, calitatea și disponibilitatea acelui produs, inclusiv cele mai recente modele de produse. De exemplu, un astfel de advertorial poate discuta despre noua colecție de pantofi de la un brand străin celebru. În ceea ce privește advertorialul care promovează un serviciu, este foarte similar cu advertorialul pentru produse. Diferența constă în faptul că advertorialul va aduce în discuție serviciile pe care o companie le oferă publicului. Subiectul variază, de asemenea, de la tipul, calitatea și până la metoda de furnizare a serviciilor propuse de către o companie. De obicei, advertorialele pentru servicii se postează pe anumite platforme. De exemplu, un advertorial care promovează un serviciu poate discuta despre calitatea serviciilor oferite de o companie de transport maritim. Advertorialele pot fi și corporative. Pe lângă promovarea unui produs sau a unui serviciu, se pot redacta și advertoriale care discută despre o activitate în desfășurare. Aceste advertoriale sunt corporative și discută, cel mai adesea, despre existența și activitatea unei companii, fie privată, fie deținută de guvern. De obicei, subiectul unui advertorial corporativ este despre activitatea companiei. De exemplu, un advertorial corporativ poate discuta despre o activitate caritabilă pe care o desfășoară o companie în preajma sărbătorilor de iarnă. De o mare importanță sunt și advertorialele guvernamentale.

Activitățile corporative și activitățile guvernamentale sunt, de asemenea, incluse în articolele publicitare. Advertorialele guvernamentale prezintă diverse discuții despre activități legate de guvernare. Advertorialul guvernamental trebuie să fie informativ, explicativ, interpretativ, persuasiv, dar și argumentativ, influent și explorativ. Advertorialele guvernamentale explică în detaliu serviciile sau activitățile care au loc într-un anumit mediu guvernamental.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`
BZI - Editia Digitală - pdf
27 noiembrie 2024
27 noiembrie 2024