383 de cazuri noi de Covid-19, înregistrate în ultimele 24 de ore, în județul Iași
Conform datelor oferite de Institutul Naţional de Sănătate Publică, până astăzi, 02 octombrie 2021, pe teritoriul judeţului Iaşi au fost confirmate 49356 cazuri cu persoane infectate cu Covid-19 (cu 383 cazuri în plus faţă de ziua precedentă).
Dintre cazurile confirmate pozitiv și internate, în ultimele 24 de ore s-au efectuat 57 externări.
În judeţul Iaşi, în ultimele 24 de ore s-au înregistrat 7 decese în rândul persoanelor confirmate pozitiv, numărul total de decese fiind 1047.
În ceea ce privește solicitările de testare ale pacienţilor care prezintă simptomatologie specifică noului coronavirus, încărcate de medicii de familie pe platforma CAPESARO, menționăm că în ultimele 24 de ore echipajele mobile au realizat 352 de recoltări la domiciliu, după cum urmează: 312 realizate de DSP Iași și 40 de SAJ Iași.
În cadrul Campaniei de vaccinare împotriva COVID 19, desfășurată la nivelul judetului Iaşi, conform datelor centralizate, până în prezent au fost efectuate 461783 de vaccinări. Din acest numarul total de persoane vaccinate, 230962 au fost vaccinate cu doza I și 193956 cu doza II și la 30331 de persoane a fost administrat vaccinul Johnson & Johnson. Pe data de 01 octombrie 2021 au fost vaccinate 2551 de persoane. Mentionam ca 988 persoane au primit doza I și 144 persoane au primit doza a II-a. Cu doza a III-a s-au vaccinat 1419 persoane. Cu privire la administrarea vaccinului Johnson & Johnson, 491 doze au fost administrate în ultimele 24 de ore. De la începutul campaniei de vaccinare s-au înregistrat 470 de reacții adverse ușoare.
Referitor la gradul de ocupare al paturilor (inclusiv paturi ATI) din spitalele suport COVID-19, conform raportărilor, astăzi, 02 octombrie 2021, sunt ocupate 608 paturi din care 83 sunt paturi ATI (din care 4 paturi ATI sunt ocupate la Spitalul Clinic de Urgență pentru Copii “Sfânta Maria” Iași, 2 paturi ATI la Spitalul Clinic de Obstetrica și Ginecologie “Elena Doamna” Iasi și 4 paturi la Spitalul Clinic „Dr. C.I. Parhon”).
Situaţia cu privire la gradul de ocupare pentru paturile ATI este următoarea:
- 17 paturi ATI la Spitalul Clinic de Boli Infecţioase
- 6 paturi ATI la Spitalul de Recuperare Iași
- 6 pat ATI la Spitalul Clinic de Pneumoftiziologie Iași
- 7 paturi ATI la Spitalul Municipal Paşcani
- 19 paturi ATI la Spitalul de Neurochirurgie
- 7 paturi ATI la Spitalul Clinic CF Iași
- 11 paturi ATI la Spitalul “Sf. Spiridon”
În momentul de faţă nu sunt libere paturi ATI.
Pentru persoanele depistate pozitiv cu noul coronavirus, în momentul de față, în unitățile sanitare sunt puse la dispoziție 450 de paturi: CF Pascani – 35 paturi, CF Iasi – 70 paturi, Spitalul de Pneumoftiziologie – 50 paturi, Spitalul de Boli Infectioase – 186 de paturi, 4 paturi la Spitalul Municipal Paşcani, 14 paturi ATI la Spitalul “Sf. Spiridon”, 12 paturi la Spitalul Orășenesc Hîrlău.
La Spitalul Clinic „Dr. C.I. Parhon”, centru suport COVID-19 pentru bolnavii care au nevoie de asistenţă medicală de specialitate, sunt ocupate 4 paturi ATI.
In momentul de față sunt 10 persoane confirmate pozitiv cu noul coronavirus care urmează tratamentul prin dializă în staţia de dializă de la Spitalul Clinic „Dr. C.I. Parhon” Iaşi.
La Spitalul Clinic de Obstetrica și Ginecologie “Elena Doamna” Iasi, centru suport COVID-19 pentru gravidele care au nevoie de asistenţă medicală de specialitate, sunt ocupate 2 paturi ATI. În ceea ce privește zona medicală, menționăm că sunt ocupate 4 paturi.
In zona ATI Covid de la Spitalul Clinic de Urgență pentru Copii “Sfânta Maria” Iași, sunt ocupate 4 paturi ATI. În ceea ce privește zona medicală Covid de la Spitalul Clinic de Urgență pentru Copii “Sfânta Maria” Iași, sunt ocupate 14 paturi.
Conform datelor centralizate la nivelul Direcţiei de Sănătate Publică Iaşi, astăzi, 02 octombrie 2021, un număr de 1429 de persoane se află în izolare, iar 751 persoane sunt carantinate la domiciliu.
Până în prezent, Direcţia de Sănătate Publică Iaşi a emis în total 46938 de decizii pentru persoanele aflate în izolare şi 46080 de decizii pentru persoanele aflate în carantină.
***
Instituţia Prefectului Judeţului Iaşi şi Direcţia de Sănătate Publică Iaşi recomandă tuturor cetăţenilor să trateze cu maximă seriozitate pericolul determinat de infectarea cu noul coronavirus, să semnaleze către autorităţi cazurile în care sunt încălcate normele sanitare şi să îndemne celelalte persoane să respecte toate măsurile de protecţie.
***
Pentru suspendarea temporară a măsurii de carantină, cei interesați vor transmite pe adresa de e-mail derogari@dspiasi.ro următoarele acte necesare pentru obținerea derogării:
Acte obligatorii la orice derogare:
1. Cerere de suspendare a carantinei în care se expune motivul solicitării – CERERE DEROGARE CARANTINA
2. Dovada carantinării care se eliberează în punctul de trecere a frontierei.
3. Copii ale cărților de identitate ale persoanelor pentru care se solicită suspendarea carantinei.
4. Date de contact ale solicitantului (adresa de mail, nr. de contact).
Acte în plus, în funcție de motivul solicitării derogării de la carantinare:
A. Pentru părăsirea țării: data și după caz intervalul orar la care se intenționează trecerea prin punctul de frontieră, punctul de frontieră tranzitat, mijlocul de transport folosit (auto personal: nr.de înmatriculare; transport comun rutier sau feroviar, transport aerian:bilet de transport).
B. Pentru urgențe medicale: documente medicale justificative, dovada programării cu dată și oră, eventual interval orar la medic pentru investigații/tratamente sau proceduri medicale care nu pot fi amanate.
C. Pentru efectuare test RT-PCR COVID-19: dovada programării la unul din laboratoarele autorizate (pentru cei din zona roșie: a-8-a zi de carantină; pentru cei din zona galbenă: în oricare dintre zilele perioadei de carantinare).
D. Pentru alte evenimente: documente care să dovedească celeritatea derogării de la măsura carantinei (certificat de deces – pentru înmormântări; dovada programării la SPCLEP – pentru preschimbare documente de identitate, permise auto).
Actele se trimit numai online pe adresa de mail derogari@dspiasi.ro. Analiza și soluționarea cererii se efectuează în decurs de 24 ore de la depunere pentru zilele de luni-vineri și in decurs de 48 ore în timpul week-end-ului.
Vă informăm că solicitarea nu va fi analizată până când nu se trimit toate documentele solicitate.
În urma analizei dosarului, suspendarea temporară se poate face doar de la măsura carantinei, nu şi de la măsura izolării.
Pentru cetăţenii din Republica Moldova,vă informăm că puteti solicita eliberarea/schimbarea certificatelor de naştere/căsătorie,paşapoarte,cărţi de identitate eliberate de autorităţile din România şi pe teritoriul Republicii Moldova la consulatele României din Chişinău, Cahul sau Bălţi.
Pentru informații suplimentare (altele de cele menționate mai sus) puteți apela numărul 0755 222 120, de luni până vineri, în intervalul orar 8-16.
***
Recomandarea pentru cetăţeni este să ia în considerare doar informaţiile verificate prin sursele oficiale şi să apeleze pentru recomandări şi alte informaţii la linia TELVERDE –0800.800.358. Numărul TELVERDE nu este un număr de urgenţă, este o linie telefonică alocată strict pentru informarea cetăţenilor. De asemenea, românii aflaţi în străinătate pot solicita informaţii despre prevenirea şi combaterea virusului la linia special dedicată lor, +4021.320.20.20.
În acelaşi timp, începând cu 4 iulie 2020 cetăţenii au la dispoziţie şi linia telefonică TELVERDE 0800.800.165 dedicată special sesizării neregulilor în context COVID-19.
La nivelul Judeţului Iaşi, numărul de telefon la care se poate apela CJCCI Iaşi, 24/24 ore, este: 0232.256.265.