Calatorii

Preşedintele şi premierul României au testat trenul de la Gara de Nord la Otopeni

Publicat: 21 sept. 2020
_____ Vizualizări 0 Comentarii
Preşedintele şi premierul României au testat trenul de la Gara de Nord la Otopeni
Răzvan Cuc susține că președintele Klaus Iohannis taie panglici la proiectele începute de PSD

Preşedintele şi premierul României au testat astăzi trenul de la Gara de Nord la Otopeni. Preşedintele a atras atenţia că acest tronson este foarte important pentru dezvoltarea Aeroportului Internaţional Henri Coandă. De asemenea, premierul Ludovic Orban a specificat că deea acestui tronson spre aeroport s-a născut în mandatul său de ministru al Transporturilor.

Preşedintele şi premierul României au testat trenul de la Gara de Nord la Otopeni

Preşedintele Klaus Iohannis şi premierul Ludovic Orban au participat, luni, la deplasarea test cu trenul pe conexiunea feroviară Gara de Nord – Aeroport ‘Henri Coanda’. La finalul deplasării, oficialii romani au susţinut declaraţii de presă. Preşedintele Iohannis a afirmat că dorinţa guvernanţilor este de a dezvolta Aeroportul Internaţional, însă pentru acest lucru e necesar ca oamenii să poată ajunge în condiţii de siguranţă la Aeroport, astfel că tronsonul Gara de Nord – Aeroportul Henri Coandă este esenţial în acest sens.

”Iată că Planul de Relansare Economică pe care l-am elaborat împreună cu Guvernul Orban începe să-şi arate şi partea practică.

Pentru a sublinia importanţa dezvoltării infrastructurii feroviare, am participat astăzi la un test pe singură linie nouă de cale ferată, construită, atenţie, nu din `89 încoace, din `84 încoace, cum ne-a spus domnul ministru.

Noi dorim să dezvoltăm Aeroportul Internaţional, dorim să-i dăm amploare, dar pentru asta, evident, este nevoie să poţi ajungi în aeroport în condiţii foarte bune, în condiţii predictibile, şi pentru acest lucru legătură de la Gară de Nord până la Aeroport este absolut esenţială.” – a spus şeful statului.

Şeful statului a criticat din nou guvernările PSD şi a precizat că s-a văzut cât voinţa politică au avut dacă în perioada 2016-2019 au realizat doar 11% din acest tronson, iar acum Guvernul Orban, în circa 11 luni, aproape a finalizat linia.

”Nu întâmplător am participat în ultimele zile la metrou, la autostradă şi, iată, acum la testarea acestei noi căi ferate.

Dezvoltarea infrastructurii de transport este fundaţia pe care se clădeşte Planul de Relansare Economică. România are nevoie de o dezvoltare economică sustenabila, puternică şi pentru asta este nevoie de infrastructură de transport, iar pentru a putea realiza această infrastructură de transport avem o şansă enormă, acum în anii care urmează, când putem să folosim banii europeni care ne sunt puşi la dispoziţie.

Trebuie să recunoaştem că bani europeni am avut şi până acum, doar voinţa politică până acum a fost puţină. Dacă ne gândim doar că din 2016 până în 2019 s-a realizat din această linie 11% şi, în niciun an de când a venit guvernului liberal, s-a realizat practic tot restul, linia este ca şi realizată, putem să ne dăm seama care este voinţa politică şi putinţa politică.”, a spus Klaus Iohannis.

Premierul Orban: ideea acestui tronson s-a născut în mandatul meu de ministru al Transporturilor

La deplasarea test cu trenul pe conexiunea feroviară Gara de Nord-Aeroport ‘Henri Coanda’ a participat şi premierul Ludovic Orban şi ministrul Transporturilor, Lucian Bode.

Orban a afirmat, după ce a participat la deplasarea test cu trenul, că ideea acestui tronson s-a născut în mandatul său de ministru al Transporturilor.

”Ideea acestui tronson s-a născut în mandatul meu de ministru al Transporturilor. Sigur că şi aici au trebuie să treacă 13 ani pentru dezvoltarea acestui tronson care va oferi o alternativă pentru cei care vin de pe aeroportul Otopeni. Progresul era puţin peste 11% înainte de a veni guvernul liberal şi iată că lucrarea e finalizată aproape în proporţie de 100%. Această linie e o realitate şi va fi pusă la dispoziţia beneficiarilor în cel mai scurt termen posibil. Din păcate, calea ferată a fost cenuşăreasa modului de transport în ultimii 20 de ani. La nivelul UE transportul feroviar e considerat prioritar, pentru că e un transport sigur, rapid şi prietenos cu mediul înconjurător. Vom pune în aplicare strategia UE şi în România. Obiectivele sunt – finalizarea modernizării căii ferate de la Constantă până la Vamă Nădlac. Se va semna un contract în cursul acestei săptămâni pentru modernizarea a 34 de kilometri. Pe celelalte trasee importante de pe coridorul 9 paneuropean, de la Ploieşti până la Focsnani, de la Focşani până la Roman şi de la Roman până la graniţa de Est sunt semnate contracte deja”, a afirmat Ludovic Orban, potrivit News.ro.

Trenul de la Gara de Nord la Otopeni va fi dat în folosinţă în luna decembrie

Ministrul Lucian Bode a afirmat săptămâna trecută că linia de cale ferată Gara de Nord – Aeroport Otopeni va fi dată în folosinţă în decembrie.

Potrivit CFR SA, nouă cale ferată spre aeroport porneşte din zona de racordare (fosta Haltă Odăile) pe aproximativ 600 de metri, traseul continua cu o zonă de consolidare, în lungime de 900 de metri, şi un viaduct de 1,52 kilometri, care supratraversează DN1, până la nouă staţie de călători, de la Terminalul Sosiri Aeroportul Internaţional ‘Henri Coanda’. Pe întregul traseu a fost montată linia de cale ferată, constructorul executând în prezent ultimele lucrări de buraj şi profilare mecanică.

Proiectul ″Modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti Nord – Aeroportul Internaţional ‘Henri Coanda’ Bucureşti – FAZA I: Racord C.F. la Terminalul T1, Aeroportul Internaţional ‘Henri Coanda’ Bucureşti” prevede construirea unei căi ferate simple pe o lungime de 2,95 km, cu trei podete, un viaduct de 1,52 km lungime (37 de pile şi o culee) care supratraversează DN1 şi o staţie CF, cu linie dublă, la Terminalul T1.

Valoarea contractului este de 398,1 milioane de lei. Sursa de finanţare o constituie fondurile europene nerambursabile.

Adauga un comentariu