Actualitate

Fostul ministru al Educației, Liviu Marian Pop la BZI LIVE, despre legile educației și instituțiile de învățământ din România: „Să fie şcoala o plăcere pentru elevi, nu doar un chin”

Publicat: 21 mart. 2023
_____ Vizualizări 2 Comentarii
Fostul ministru al Educației Liviu Marian Pop la BZI LIVE despre legile educației și instituțiile de învățământ din România Să fie şcoala o plăcere pentru elevi nu doar un chin
Fostul ministru al Educației, Liviu Marian Pop la BZI LIVE

Fostul ministru al Educației, Liviu Marian Pop a discutat în cadrul ediției BZI LIVE de marți, 21 martie, despre legile Educației și despre modul în care Ligia Deca administrează Ministerul.

De asemenea, Liviu Marian Pop a abordat subiecul instituțiilor de învățământ din România și a explicat cum anume ar putea deveni școala un loc în care elevii pot merge de plăcere.

Liviu Marian Pop, la BZI LIVE

Fostul ministru al Educației, Liviu Marian Pop, susține este o incapacitate totală în administrarea Ligiei Deca, deoarece nu are o strategie coerentă în ceea ce privește legile Educației.

„Este vorba de incapacitate totală în administrarea ministerului Educaţiei pe toate palierele şi era normal să apară erori de genul acesta, în condiţiile în care nu există nimic coerent în strategia ministerului Educaţiei, iar victimele directe sunt elevii.

De 6-7 luni de când avem acest ministru al Educaţiei, ne spune că va face o lege a Educaţiei, în rest nu face absolut nimic, decât poveşti… Sper din toată inima ca să se facă o restartare în sistemul de Educaţie pe actuala lege. Pentru că până acum sunt doar vorbe goale irealizabile”, a transmis Fostul ministru al Educației, Liviu Marian Pop.

Liviu Marian Pop: „Școala din România este un chin atât pentru elevi, cât şi pentru părinţi”

De asemenea, Liviu Marian Pop subliniază faptul că este nevoie de rezolvarea problemelor din sistemul de învâțământ, deoarece este afectată foarte grav stabilitatea din mai multe puncte de vedere.

Fostul ministru al Educației transmite faptul că trebuie introdusă evaloarea unitară, deoarece astfel, se poate afla cu exactitate ce nivel are fiecare elev și fiecare profesor.

„În primul rând, ar trebui să se rezolve problemele simple din sistem şi stabilitatea sistemului este grav afectată în această perioadă din mai multe considerente.

Primul: am trecut prin pandemie, nu am făcut ce au făcut celelalte state, în sensul în care să nu ne consolidăm sistemul de educaţie cu o finanţare mult mai mare decât înainte; standardizarea evaluării, evaluarea unitară, care nu ar fi dus la aceste erori de subiecte şi aşa mai departe, pentru că odată introdusă evaloarea unitară, nu mai poate minţi nimeni vis-à-vis de ce cunoştinţă are elevul. Pe o scară de la 1 la 10, va şti fiecare părinte, fiecare elev, fiecare profesor, ce nivel de cunoştinţă are, indiferent în ce şcoală din România s-ar afla. Nu se vor mai da note pe diferite interese sau doar aşa, ca să dea bine pentru statistică.

Ştiind cu adevărat care este nivelul fiecărui elev, vom afla foarte repede care este cu adevărat calitatea în fiecare scoală din România. Şi atunci vom putea să facem şi salarizare diferenţiată pentru profesori, să nu mai fie nevoiţi elevii să facă meditaţii…

Să nu se mai concentreze toată lumea doar pe Evaluarea Naţională şi examenul de Bacalaureat… Adică să fie într-adevăr şcoala o plăcere pentru elevi, nu doar un chin. Pentru că astăzi, școala din România este un chin atât pentru elevi, cât şi pentru părinţi. Nu mai spun de profesori care, din păcate, sunt din nou lăsaţi la marginea salarizării şi a condiţiilor de muncă”, a spus Liviu Marian Pop.

Comentarii
  • Scoala trebuie sa fie eficienta, nu placuta. Eficienta este obiectiva, placutul este subiectiv. Unuia ii place matematica, altuia romana, altuia sportul, altuia ii place bascalia. N-ai cum s-o dai la mijloc.

  • he, he, he, daca la scoala-i chin, sa vada cum e la job. daca profu-i sever, sa vada cum e cu patronache. profu iti da dupa cat ai invatat. patronache nu-ti da dupa cat ai muncit. iti da mai putin.

Adauga un comentariu